onsdag 1 juli 2009

Elegant monogram

En gardin från loppis med elegant monogram. Blir bara vackrare med åren.
Inte många som blir det. Det skulle vara roligt att få träffa de flitiga damerna
från förr som gjort alla vackra arbeten. De skulle nog bli glada över hur ömt vi
vårdar deras alster.
En liten bit av min mammas gardin finns kvar på en kudde jag sytt.
Blir bara kärare med åren.

Här är hela gardinen med Hardangersöm och monogram.
Ett strykjärn på det och allt blir finfint.
Fat från min Loppisdotter.


4 kommentarer:

Annabell sa...

Det är såå vackert med gamla monogram, man kan inte se sig mätt!

Anonym sa...

Fint!

Gun

tavelhus sa...

Kul att bloggen funkar igen!

Unknown sa...

Åhh, såna där fina lakan ligger i en garderob i mina föräldrars hus som min egen älskade mamma har sytt. Massor! Blev helt rörd nu när jag såg detta inlägg. Min mamma dog för 5 veckor sedan i cancer, därför blev det så känsligt. Funderar på vad man kan göra med dessa fina. Ska nog lägga upp dom på bloggen och visa!